Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvíjení hudebnosti u dětí mladšího školního věku prostřednictvím dětské opery Budulínek při studiu v ZUŠ Borovany
CHRÁSTKOVÁ, Eliška
Teoretická práce, ve které bude v úvodních kapitolách popsán vývoj dítěte mladšího školního věku z pohledu tělesného, kognitivního, emočního vývoje a socializace. Dále bude následovat stručný nástin vlivu hudby na vývoj dítěte a popis rozvoje hudebnosti u dětí v oblastech hudebního sluchu, rytmického, tonálního a harmonického cítění. Hlavní část práce se bude zabývat konkrétní pěveckou skupinou ze ZUŠ Borovany a jejich tematickým projektem Pohádkový les, jehož hlavní součástí byla příprava dětské operky Budulínek od autorů J. Uhlíře a Z. Svěráka. V této části bude popsán rámcový plán a postup příprav na projektu včetně několika vybraných aktivit a činností, které slouží pro rozvoj dětských muzikálních dovedností.
Marie Kučerová-Herbstová, zakladatelka dětské opery v Čechách
Chalupová, Zuzana ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o významné kutnohorské skladatelce, autorce několika skladeb pro děti, a především tvůrkyni dětské opery Marii Kučerové-Herbstové (1896-1962). Jednotlivé kapitoly se postupně věnují skladatelčině osobnímu životu, profesnímu působení, vazbám na Kutnou Horu a také jejímu dílu s bližším vhledem do dětských oper, které vytvořila.
Dětské operky autorské dvojice J. Uhlíř + Z. Svěrák a jejich didaktické využití
Hánová, Markéta ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Práce se zabývá dětskými operkami autorské dvojice J. Uhlíř, Z. Svěrák. Obsahem práce jsou jak medailony autorů, shrnutí literární inspirace libret a zavedení pojmu dětská operka, tak i praktický rozbor jednotlivých kusů: Budulínek, Karkulka, O dvanácti měsíčkách, Šípková Růženka. V práci je užita metoda strukturální analýzy, skladby jsou rozděleny na dílčí celky (obrazy) a je provedena jejich následná hudebně-teoretická analýza melodická, harmonická, formální a vyčleněna didakticky náročná místa. Přehled těchto rytmických, intonačních a jazykových problémů je využitelný v přípravách na výuku. V další části práce jsou analyzované problémy empiricky ověřeny jak vlastní praxí, tak reflexí videonahrávek z nastudování operek hudebními pedagogy. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská operka, pohádka, motiv, Budulínek, Karkulka, O dvanácti měsíčkách, Šípková Růženka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.